Specialioji pagalba

Nemokama Specialios pagalbos paslauga Europos oro uostuose teikiama remiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr.1107/2006 „Dėl neįgaliųjų asmenų ir ribotos judėsenos asmenų teisių keliaujant oru“. 

Reglamentas apibrėžia, kad neįgalus asmuo arba ribotos judėsenos asmuo – bet kuris asmuo, kurio judėsena naudojantis transporto priemone yra ribota dėl bet kokios fizinės negalios (sensorinės arba motorinės, nuolatinės arba laikinos), intelekto negalios arba sutrikimo ar bet kurios kitos negalios arba amžiaus, ir kuriam dėl jo būklės reikia skirti atitinkamą dėmesį ir visiems keleiviams teikiamas paslaugas pritaikyti prie jų poreikių. Lietuvos oro uostuose naudojame terminą – keleiviai, turintys individualių poreikių. 

[[#ex]]

Specialiosios pagalbos paslauga ir kaip ją užsakyti

Keleiviams, turintiems individualių poreikių, Palangos oro uoste teikiama specialiosios pagalbos paslauga apima: 

  • keleivio pasitikimą oro uosto teritorijoje, atvykus lėktuvu / automobiliu / autobusu / taksi;
  • keleivio palydą iki lėktuvo (iki  keleivio ir bagažo registracijos,  iki muitinės / saugumo patikros / pasų kontrolės, keleivio įlaipinimas); 
  • keleivio palydą nuo lėktuvo (keleivio išlaipinimas iš lėktuvo, palyda iki muitinės patikros / pasų kontrolės / bagažo atsiėmimo); 
  • keleivio su bagažu palydą (pagal poreikį) iki automobilio / autobuso /  taksi.

Kaip galima užsakyti specialiosios pagalbos paslaugą:

  1. iš anksto, perkant skrydžio bilietą internetu (vedant keleivio asmens duomenis reikia pažymėti papildomą langelį apie pagalbos poreikį). Šį būdą galite rinktis, likus ne mažiau nei 48 val. iki numatyto skrydžio;
  2. iš anksto perkant kelionę. Informuokite apie paslaugos poreikį kelionių agentūros darbuotoją;

SVARBU:

  • piko metu pirmenybė teikiama tiems keleiviams, kurie specialiosios pagalbos paslaugą užsisakė iš anksto;
  • keliaudami su pripažintu šuniu vedliu arba elektriniu vežimėliu privalote iš anksto apie šias  aplinkybes  pranešti oro linijoms arba kelionių agentūrai, iš kurių pirkote skrydžio bilietą;
  • užsakius specialiąją pagalbą ir atskridus į paskirties oro uostą, prašome laukti lėktuve savo vietoje, kol ateis jūsų pasitikti. 

[[#ex]]

[[#ex]]

Paslaugos oro uoste 

Palangos oro uoste taikomi specialiosios pagalbos kokybės standartai. Su jais susipažinti galite čia.

Žemiau pateikiama informacija, kokios nemokamos paslaugos Palangos oro uoste yra teikiamos keleiviams, turintiems individualiųjų poreikių.

Specialus telefonas terminale

Terminale yra įrengtas specialus telefonas. Čia keleiviai gali pranešti apie savo atvykimą / užsisakyti pagalbą bei palaukti jiems padėti atvykstančio personalo. Šią vietą rasite išvykimo salėje, prie bankomato.

 

Privatus patikros kambarys

Keleiviai, turintys individualių poreikių, gali prašyti privataus patikros kambario saugumo patikros punkte.

Nemokami specialieji vežimėliai

Oro uoste galite nemokamai pasinaudoti judėjimui skirtais specialiaisiais vežimėliais (jie stovi šalia vaikiškų vežimėlių).  Juos rasite išvykimo salėje, prie registracijos stalų.

Pasinaudojus, vežimėlius prašome palikti prie laipinimo vartų.  

Nemokama Saulėgrąžos juostelė

Nuo 2020 m. bendradarbiaujame su tarptautiniu socialiniu projektu „Nematomos negalios saulėgrąža“ (angl. The Hidden Disabilities Sunflower), todėl oro uoste galite nemokamai gauti saulėgrąžos juostelę, kuri simbolizuoja nematomą negalią.  Paprašykite jos prie skrydžio registracijos stalų ar saugumo patikros laipinimo kortelių skenavimo poste. Oro uoste dirbantis personalas yra apmokytas atpažinti šį aksesuarą bei pasiruošęs jums skirti daugiau dėmesio ir laiko.

Specialus transportas į lėktuvus

Keleivių, keliaujančių su specialiaisiais vežimėliais, įlaipinimui/ išlaipinimui į/ iš lėktuvo naudojamas trapas -Aviramp Continental Remote, S/N AR466. 

Individualiems poreikiams pritaikyti tualetai

Tiek išvykimo, tiek atvykimo terminale rasite ženklais pažymėtus tualetus, pritaikytus specialiaisiais vežimėliais judantiems asmenims. Judėjimui vežimėliais tarp skirtingų aukštų yra pritaikyti liftai ir keltuvai.  

[[#ex]]

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Palangos oro uostą galima atvykti: 

Atkreipiame dėmesį, kad visos viešojo transporto priemonės, važiuojančios į oro uostą, yra pritaikytos specialiais vežimėliais judantiems keleiviams

Specialusis transportas - tai toks transportas, kuris yra pritaikytas asmenims, turintiems individualių poreikių. Šią paslaugą teikia:

SVARBU:

  • vykstant automobiliu, sustoti ir išleisti keleivius, turinčius individualiųjų poreikių, rekomenduojame prie išvykimo terminalo esančioje trumpalaikio stovėjimo aikštelėje P1.  Čia automobilis nemokamai gali stovėti 15 minučių;
  • jeigu manote, kad keleivio, turinčio individualiųjų poreikių, išlaipinimui prireiks daugiau nei 15 minučių, prašome užpildyti šią formą likus ne mažiau nei 48 val. iki skrydžio;

[[#ex]]

[[#ex]]

Informavimas apie atvykimą į oro uostą  

Visi keleiviai, kurie nori pasinaudoti nemokama specialiosios pagalbos paslauga, nepriklausomai nuo jos užsakymo būdo, apie savo atvykimą į oro uostą privalo informuoti darbuotojus vienu iš būdų:  

  • paskambinus telefonu numeriu +370 460 56400;
  • priėjus prie skrydžio registracijos stalo (nereikia laukti bendroje eilėje); 
  • pakėlus telefono ragelį pagalbos iškvietimo vietoje (informaciją, kur ją rasti, rasite žemiau); 
  • parašius SMS žinutę numeriu +370 698 51534 (šį būdą rekomenduojame rinktis keleiviams, turintiems klausos sutrikimų, žinutėje parašykite, kad jau atvykote ir kurioje vietoje esate). 

Palangos oro uosto planas su pažymėta pagalbos iškvietimo vieta.

Atstumai nuo pagalbos iškvietimo vietos išvykimo salėje pateikti žemiau.  

[[#ex]]

[[#ex]]

Išvykimas iš oro uosto

Prie terminalo esančioje P1 automobilių stovėjimo aikštelėje yra paskirta specialaus transporto laukimo vieta. Pagalbą teikiantys darbuotojai, keleiviui paprašius, palydės iki šios vietos.

[[#ex]]

[[#ex]]

Specialieji vežimėliai

Išvykimo metu keleivis gali naudoti savo vežimėlį iki lėktuvo durų. Įlaipinant keleivį į lėktuvą, vežimėlis pakraunamas į bagažo skyrių ir už tolimesnį jo transportavimą yra atsakingos oro linijų bendrovės. Atvykimo oro uoste keleivis turi teisę gauti savo vežimėlį prie lėktuvo durų. 

Atkreipiame dėmesį, kad, jeigu jūsų vežimėlis kelionės metu buvo pažeistas ar prarastas, oro uostas suteiks jums vežimėlį  laikinam naudojimui (kreiptis į  bagažo paieškos ofisą). 

[[#ex]]

[[#ex]]

Kita naudinga informacija 

  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu rasite Europos Komisijos interneto svetainėje;
  • Specialioje atmintinėje „Diabetas ir kelionės lėktuvu“ rasite atsakymus į dažniausiai kylančius klausimus;
  • Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas parengtas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“.

[[#ex]]

[[#ex]]

Įvertinkite mūsų paslaugas arba pateikite pasiūlymus

  • Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl keleivių, turinčių individualių poreikių, aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu „Rašykite mums“, nurodant temą keleivių, turinčių individualių poreikių, aptarnavimas arba skambinti telefonu +370 612 44442.
  • Jei norite įvertinti mūsų specialiosios pagalbos paslaugą, tai padaryti galite čia.

Jūsų pasiūlymai ir pastabos padės mums gerinti aptarnavimo kokybę, tad dėkojame už skirtą laiką. 

[[#ex]]

KONTAKTAI 
Pagalbos suteikimas Palangos oro uoste

Tel.: +370 460 56400 arba SMS žinute numeriu +370 698 51534
El. paštas: [email protected]

Jeigu buvo pažeistos keleivių, turinčių individualių poreikių, teisės, turite teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel.: +370 5 278 56 02 
Faksas: +370 5 213 22 70 
El. paštas: [email protected]

Paskutinė atnaujinimo data: 2024 10 11 d. 14:17
Atgal
X