[[#ex]]
Į Palangos oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu, naudodamiesi Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga „Socialinis taksi“.
Automobiliams rezervuotos vietos prie oro uosto keleivių terminalo - jos pažymėtos specialiais ženklais. Šios vietos skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose pastatyti automobiliai bus nutempiami.
Atkreipiame dėmesį, kad jūsų patogumui parkavimo aikštelėje P1, esančiose šalia atvykimo terminalo, automobilis pirmąsias 15 minučių gali stovėti nemokamai vieną kartą per parą.
Jei manote, kad specialiųjų poreikių turinčio keleivio išlaipinimui jums prireiks daugiau nei 15 minučių ir jums yra būtinas privažiavimas prie keleivių terminalo, prašome užpildyti šią formą likus ne mažiau nei 48 val. iki skrydžio, kitu atveju automobilių stovėjimas apmokestinamas bendra tvarka.
Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Palangos oro uostą užtikrina Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikyti automobiliai leidžia kelionės metu saugiai jaustis, o asmeniniai asistentai – vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei pagelbėja visais iškilusiais klausimais. Asistentai yra apmokyti pirmosios pagalbos, bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus. Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia - http://socialinistaksi.lt/page/duk
Pagalbos iškvietimas
Siekdami užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, primename, kad norėdami užsakyti pageidaujamą pagalbą keleiviai turi kreiptis į aviakompaniją arba agentūrą, kurioje įsigijo kelionės bilietus likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.
Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.
Gerbiami keleiviai,
Palangos oro uostas veikia visą parą. Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialus pagalbos iškvietimo mygtukas įrengtas trumpalaikėje automobilių stovėjimo aikštelės (P1) mokėjimo kasoje, o terminale yra įrengtas specialialus telefonas.
Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Orlaivių aptarnavimo agentūra" atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.
Iš Palangos oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems specialiųjų poreikių turintiems keleiviams teikiama tokia pagalba:
Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Palangos oro uostas dės visas pastangas, kad galėtų keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko.
Palangos oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, terminale įrengtas keltuvas, pritaikytas įvažiuoti kėde su ratukais.
Keleivių įsodinimui į orlaivį naudojamas trapas - Aviramp Continental Remote, S/N AR466.
Lietuvos oro uostai pradeda bendradarbiavimą su tarptautiniu socialiniu projektu „Nematomos negalios Saulėgrąža“ (angl. The Hidden Disabilities Sunflower). Juo siekiama padėti nematomas negalias turintiems žmonėms lengviau įvardinti savo poreikius, o oro uosto darbuotojams – atpažinti keleivius, kurių negalia nėra iškart pastebima ir laiku suteikti reikiamą pagalbą.
Kaip gauti saulėgrąžos juostelę?
Atvykę į bet kurį Lietuvos oro uostą, paprašykite jos prie skrydžio registracijos stalų. Mūsų bei oro uoste veikiančių partnerių darbuotojai yra apmokyti atpažinti šį aksesuarą bei pasiruošę jums skirti daugiau dėmesio ir laiko.
Specialiųjų poreikių turinčius asmenis prašome atvykti į Palangos oro uostą likus bent dviems valandoms iki skrydžio.
Svarbu žinoti:
Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.
Gerbiami keleiviai,
Kviečiame įvertinti mūsų paslaugas. Jūsų pasiūlymai ir pastabos padės mums gerinti specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimo kokybę. Vertinimo anketą rasite čia.
Dėkojame už skirtą laiką.
Pagalbos suteikimas Palangos oro uoste
Tel. +370 460 56400 arba SMS žinute numeriu +370 698 51534.
El. paštas:
Jeigu buvo pažeistos specialiųjų poreikių turinčio keleivio teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:
Lietuvos transporto saugos administracija
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius
Tel.: (8 5) 278 56 02
Faksas: (8 5) 213 22 70
El. paštas:
[[#ex]]
Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas paruoštas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“:
Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu čia „Rašykite mums“ , nurodant temą „Specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.